en kombi av man och kvinna.

Nu var det slut på det roliga gamla människor. En trevlig utekväll i fredags, och en fantastisk jody- 18-års-middag i lördags- så har helgens festliga dagar spenderats. De senaste veckorna (sedan jag kom hem...) har varit helt fantastiskt underbara. Vet ni varför? jo, därför. Därför vi riktat in oss på ett ämne, retorik, därför har skolan varit grymt chill. Jodå, så vi bestämde oss för att inte göra något med skolan överhuvudtaget vilket gjorde det till en nice helg. Druckit vin, och öl som en man och pratat, pratat och pratat.
Min mamma blev dessvärre inte särskilt glad då tiderna dragits allt för mycket på marginalerna i helgen. Det blev helt enkelt en liten infektion i såret, som länge sovit.. samtal om detta ikväll? troligen. lite ångest över att inte var en duktig flicka. för jag vet faktiskt inte om jag är det i själen. kanske. (?)

En tråkig dag i skolan, gick tidigare för att se XXY på filmfestival bion. En tvekönad flicka som verkade ha ett väldigt komplicerat liv, gav mig en annan insikt. Nu när jag ändå  köpt ett pass ska jag nog gå på några fler filmer på denna unika festival. Why not?
Efter en trevlig händelse i vardagen gick jag och fika med mamma&mormor på ettt sånt mysigt fik  som bara finns i Haga. Jag älskar den delen av stan, mitt favorit fik område helt klart! men mina vänner tycker det är segt, och vad har jag att säga till om då? haha.

Efter en hård helg och en hel skoldag kommer det nog bli läggdags tidigt denna måndag.

En riktigt hårt kram. en sådan man vill ha på en måndag!

XXY på filmfestivalen, hon/han till vänster spelar Alex som är tvekönad - alltså en människa som både är man/kvinna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback